Seurakunta

Kortesjärven Helluntaiseurakunta

Kortesjärven Helluntaiseurakunta on hengellinen yhteisö, johon kuuluu noin 40 jäsentä. Seurakunnan jäseneksi voi tulla vain henkilökohtaisesti uskonsa Jeesukseen tunnustava ja uskonsa tunnustamisen jälkeen upotuskasteella kastettu henkilö.

Seurakunnalla ei ole palkattua pastoria, vaan seurakunnan hengellistä elämää, samoin kuin koko seurakunnan toimintoja ohjaa vanhimmisto. Vanhinmat toimivat yhdessä, seurakunnan johtoryhmänä, paimenina ja opettajina. Sana seurakunnan vanhin, ei tarkoita iältään vanhaa, vaan kyseessä on henkilö, joka henkilökohtaisien ominaisuuksien, sekä Jumalalta saatujen hengen hedelmien avulla, on kykenevä johtamaan seurakuntaa. Vanhimman valintaan liittyvät perusteet löytyvät esim. 1Tim. 3:1-7

Seurakunta on aatteellinen rekisteröity yhdistys, jolla on myös lain vaatima hallitus, jonka tehtävänä on hoitaa käytännön asioita yhteiskunnan eri portaisiin.

Kortesjärven Helluntaiseurakunta on perustettu vuonna 1948. Seurakunta haluaa, Jeesuksen lähetyskäskyn mukaan, edistää evankeliumin levittämistä. Omalla rukoushuoneella pidettävien tilaisuuksin lisäksi, pidämme hartaushetkiä vanhusten asumisyksiköissä sekä muilla palvelutaloilla. Koulujen kanssa meillä on myös hyvä ja tiivis yhteistyö, koostuen aamunavauksista, koulupastorin pitämistä oppitunneista, koululaisten vierailuista rukoushuoneelle, sekä jaamme myös teema-lehtiä oppilaille.

Seurakunta pitää tärkeänä, arvostaa ja tekee yhteistyötä, muiden Kauhavalla toimivien kristillisten seurakuntien kanssa.